میرجان - روستای باصفا وشهید پرور

اولین وبسایت جامع روستای میرجان

میرجان - روستای باصفا وشهید پرور

اولین وبسایت جامع روستای میرجان

میرجان - روستای باصفا وشهید پرور

تمامی مطالب این وبسایت متعلق به میرجانیهای عزیز میباشد.
لطفا برای آگاهی مردم وبه روزرسانی بهتروبسایت،عکسهای روستای میرجان را به آدرس زیر ایمیل فرمایید تا به اسم خودتان ثبت گردد.
seidi.hamed@gmail.com
باتشکر

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

 باسلام ضمن معرفی این زیارتگاه لازم به ذکراست که موقعیت جغرافیایی این مکان رابازگویی نمایم،این کوه،چهارمین کوه بلندی است که دراستان زنجان بعدازکوه بلقیس نام گذاری شده است که نام این مکان کوه دمیرلو(تربت) می باشد.
این کوه درجنوب روستای میرجان به فاصله10کیلومتری واقع شده است ودرحدود2650 مترازسطح دریا ارتفاع دارد؛که متاسفانه این مقداردرمیان رشته کوه های معروف قرار ندارد ودرسازمان میراث فرهنگی وگردشگری جزوء رشته کوه ها ثبت نگردیده است.

کوه میرجان

درقله این کوه مطابق شنیده هاازقدیمیان آن اهالی یکی ازامام زادگان مدفون گردیده است،که متاسفانه شجره نامه ای ازوی دردست نیست،مردم آن اهالی به این مکان مقدس ارادت داشته ودرعین حال مردم بسیاری ازآن معجزه هادیده وحاجات خودرادریافت کرده اند.درقدیم قبل ازاینکه مردم اهالی روستا شروع به کارکشاورزی کنند صبح زود به این مکان آمده وتفریح وزیارتشان را انجانم می دادند و هنگام غروب به روستا برمی گشتند وفردای آن روزهمه به کارزراعت مشغول می شدند. ولی درزمان حال این روستا پس ازاتمام فعالیت های کشاورزی به آنجارفته وگاهی هم قربانی می کنند.

نمایی از تربت

این مکان ها به ترتیب جنبه زیارتی وگردشگری دارند وپذیرای گردشگران ازاستان وسایرنقاط کشورهستند.

ارسال کننده ی عزیز ناصرحسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">